
Laat hier je gegevens achter.

Google Analytics 4 inrichten
Wil je Google Analytics 4 laten inrichten door een professional? Wij helpen je graag met het opzetten en inrichten van jouw account. Zo bespaar jij (kostbare) tijd én kom je terecht in de digitale omgeving van Google waar je direct de juiste informatie kan vinden.
Google Analytics is een gratis tool van Google, die website-eigenaren inzicht geeft in het bezoekersgedrag op hun website. Door een geplaatste tag op een website wordt automatisch bezoekersdata verzameld en vervolgens geanalyseerd en weergegeven in rapporten. Zo heb je overzichtelijk alle resultaten op een rijtje en kan je op basis daarvan je marketingstrategieën aanpassen.
Wat vinden onze klanten?
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 4,8 sterren.
Werkwijze: Google Analytics
Onze werkwijze is onderscheidend vanwege de volgende zaken:
Gids in de jungle
Google Analytics 4 kan je heel veel waardevolle inzichten bieden: hoeveel omzet je maakt, welke producten je verkoopt, waar je bezoekers vandaan komen. Maar als je voor het eerst Google Analytics betreedt, is het net een jungle. Waar moet je heen? Waar moet je kijken? Hoe kom je aan nuttige informatie? Daarnaast kan alle data die het programma verzamelt, ook overweldigend zijn. Wij zijn daarom jouw gids in deze jungle, zodat je weet waar je naartoe moet.
Blijvende ondersteuning
Mocht je het willen, dan blijven we je na het instellen van Google Analytics 4 ondersteunen met onze andere onlinemarketingdiensten. Neem daarvoor eens een kijkje op onze pagina met diensten.
We nemen je bij de hand
Wij nemen de volledige inrichting van Google Analytics 4 op ons, zodat jij daar niet veel kostbare tijd aan kwijt bent. Wij kennen immers de omgeving als onze broekzak en weten precies hoe we GA4 op de juiste manier moeten inrichten.
Als jij wint, dan winnen wij ook!
Prijs: 440,- p/m
Prijs: 880,- p/m
Prijs: 1760,- p/m
Hoe werkt Google Analytics?
Google Analytics is een krachtige tool die inzicht geeft in hoe bezoekers jouw website gebruiken. Het verzamelt een schat aan gegevens over bezoekersgedrag, verkeersbronnen, conversies, en nog veel meer, wat essentieel is voor het optimaliseren van online aanwezigheid en marketingstrategieën. Hier is hoe Google Analytics 4 in grote lijnen werkt:
Gegevens
Wanneer een gebruiker je website bezoekt, registreert de Google Analytics-tag hun interacties, zoals paginaweergaven, sessieduur, klikken op links, voltooide doelen, de verkeersbron en het gebruikte apparaat. Vervolgens worden deze gegevens verwerkt door Google Analytics 4, waarbij ze geaggregeerd, gefilterd en georganiseerd worden in rapporten. Deze rapporten bieden waardevolle inzichten om het gedrag van je bezoekers beter te begrijpen en je websiteprestaties te optimaliseren.
Tag integratie
Om te beginnen, moet je een tag van Google Analytics toevoegen aan de broncode van je website. Deze tag werkt als een tracker voor de activiteiten van bezoekers op je site.
Rapportage
Google Analytics biedt een uitgebreide set van standaardrapporten die inzicht geven in:
- Gebruikersgedrag: Je kan zien welke pagina’s mensen bezoeken, hoelang ze op de website blijven en welke acties ze uitvoeren.
- Verkeersbronnen: Inclusief direct verkeer, zoekmachines (organisch verkeer), social media, verwijzingen van andere websites en betaalde advertenties.
- Conversies: Het meten van specifieke doelen zoals nieuwsbriefinschrijvingen, aankopen, of het invullen van contactformulieren. Door dit rapport kan je de effectiviteit van je website of app in het bereiken van zakelijke doelstellingen, beoordelen.
- Real-time gegevens: Toont wat er op je website gebeurt op het moment en in de afgelopen 30 minuten.
De inzichten die uit Google Analytics-rapporten worden verkregen, kunnen worden gebruikt om jouw website te optimaliseren. Dit kan betrekking hebben op het verbeteren van de gebruikerservaring, het verhogen van de conversieratio’s, het aanpassen van marketingstrategieën, budgetverdeling en het verfijnen van de contentstrategie.
Belangrijke functies:
Aangepaste rapporten: Naast standaardrapporten kun je aangepaste rapporten maken die zijn afgestemd op specifieke behoeften.
Segmentatie: Analyseer gegevens voor specifieke doelgroepen, sessies of interacties.
Integraties: Google Analytics kan worden geïntegreerd met andere Google-diensten zoals Google Ads, waardoor je de prestaties van je advertentiecampagnes kunt meten en optimaliseren.
Merken voor wie wij werken
Waarom is Google Analytics belangrijk?
Google Analytics 4 (GA4) biedt verschillende voordelen, zeker ten opzichte van zijn voorganger Universal Analytics (UA). Daardoor krijg je als bedrijf inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Dit de belangrijkste voordelen van GA4:
Privacy
In antwoord op de toenemende bezorgdheid over gebruikers-privacy en de invoering van regelgeving zoals GDPR, biedt GA4 controle en flexibiliteit over dataverzameling en -opslag. Dit omvat verbeterde mogelijkheden voor het beheren van gebruikersconsent en het anonimiseren van IP-adressen.
Je eigen dashboard
Met Google Analytics 4 (GA4) kun je geavanceerde segmentaties maken en doelgroepen definiëren op basis van gebruikersgedrag en -kenmerken. Deze doelgroepen zijn vervolgens inzetbaar voor gerichte marketingcampagnes via Google Ads en andere platforms. Daarnaast biedt GA4 de mogelijkheid om aangepaste dashboards en rapporten te creëren, zodat je precies de gegevens kunt bekijken die voor jouw specifieke doelen het meest relevant zijn. Dit geeft je maximale flexibiliteit en diepgaand inzicht in je websiteprestaties.
Volg je bezoekers
Google Analytics 4 (GA4) is gebaseerd op een event-driven data model, waardoor vrijwel elke interactie van gebruikers met je website of app meetbaar is. Dit biedt een gedetailleerde kijk op het gebruikersgedrag. Daarnaast maakt GA4 het mogelijk om gebruikersactiviteiten over meerdere platforms en apparaten te volgen en te combineren in één rapportagestream. Hierdoor krijg je een compleet en uniform beeld van hoe bezoekers met je merk omgaan, ongeacht waar de interactie plaatsvindt.
Machine learning
Met ingebouwde machine learning laat GA4 automatisch belangrijke trends en patronen zien in je data. Dit helpt bij het identificeren van nieuwe kansen en het optimaliseren van je strategieën op basis van gebruikersgedrag.
Wij zijn er trots op dat we resultaat mogen behalen voor de volgende klanten.
Bleijerveld Juridisch Advies
+99%
+89%
easeley
+30%
+22%

Gratis adviesgesprek
Result Based helpt je graag met het inrichten van Google Analytics 4 om op die manier meer inzicht te krijgen in het verkeer dat op je website komt, waardoor je je online marketingstrategie kan verbeteren. We beginnen altijd graag met een kennismaking. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek luisteren we naar jouw ideeën en wensen.
Vervolgens kunnen we een losse opdracht voor je uitvoeren, zoals het inrichten van Google Analytics 4. Of we werken elke maand een vast aantal uren voor je. Deze uren kan je ook flexibel inzetten voor andere onlinemarketingdiensten, zoals SEO, SEA of Facebook Ads.
Result Based is een betrokken onlinemarketingpartner voor mkb’ers. We komen regelmatig bij je langs, zodat we feeling houden met jouw bedrijf. Wij werken bovendien niet met onze ogen gericht op de klok, want daarmee bereik je geen resultaat. Je hoeft dus niet bang te zijn dat elk telefoontje of mailtje op de factuur staat.
Wil je meer weten over Google Analytics?
Hier vind je verschillende artikelen over Google Analytics.