Google Analytics 4 instellen voor betere inzichten!

  • Maak keuzes op basis van data
  • Wij factureren niet voor elke extra 5 minuten
  • Wij zijn jouw gids en leggen het je uit
  • Laagdrempelig, persoonlijk contact
Google Analytics 4 instellen
Inzicht in de resultaten
Maandelijks een rapportage.
Scherpe tarieven
Als jij wint, dan winnen wij ook.
Echte vakidioten
Wij zitten er bovenop.
Maandelijks opzegbaar
Wij laten het elke maand zien.

Laat hier je gegevens achter.

Google Analytics 4 inrichten

Google Analytics 4 inrichten

Wil je Google Analytics 4 laten inrichten door een professional? Wij helpen je graag met het opzetten en inrichten van jouw account. Zo bespaar jij (kostbare) tijd én kom je terecht in de digitale omgeving van Google waar je direct de juiste informatie kan vinden. 

Google Analytics is een gratis tool van Google, die website-eigenaren inzicht geeft in het bezoekersgedrag op hun website. Door een geplaatste tag op een website wordt automatisch bezoekersdata verzameld en vervolgens geanalyseerd en weergegeven in rapporten. Zo heb je overzichtelijk alle resultaten op een rijtje en kan je op basis daarvan je marketingstrategieën aanpassen.

Wat vinden onze klanten?

Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 4,8 sterren.

Ik ben zeer tevreden over de diensten van Result Based, dankzij hun resultaatgerichte en persoonlijke aanpak is mijn positie in Google aanzienlijk gestegen! Het bespaart me ook nog eens enorm veel tijd! Dankzij de Facebook en Google advertenties die ze hebben opgezet, komt er aanzienlijk meer verkeer naar mijn website! Kortom, een aanrader voor elke ondernemer! Daan lees meer
De online marketing specialisten van Result Based weten waar de het over hebben. Door hun kennis en inzicht is ons klantenbestand echt gegroeid. Ze hebben goed kijk op de juiste doelgroep en doen prima suggesties voor organische vindbaarheid. Bij (online marketing) vragen kunnen we er altijd terecht en worden dan ook snel geholpen. Wij zijn heel blij en tevreden. Een aanwinst voor elk MKB bedrijf. Met vriendelijke groet, namens Explore Tanzania, Paul Explore Tanzania lees meer
Result Based heeft ons uitstekend geholpen bij de opstart van onze nieuwe webshop. Niet alleen op het gebied van betaalde advertenties via Google en Social Media, maar ook in het bereiken van organisch verkeer. Tevens heeft Result Based ons van passend advies voorzien in de zoektocht naar een geschikte webbouwer. Hier zijn wij uiteindelijk erg blij mee. Tot slot is de communicatie kort en zeer snel. Michael van Schieveen lees meer
Altijd erg fijn en duidelijk contact met iedereen van Result Based én niet geheel onbelangrijk, goede resultaten! LeRine Info lees meer

Werkwijze: Google Analytics

Onze werkwijze is onderscheidend vanwege de volgende zaken:

Gids in de jungle

Google Analytics 4 kan je heel veel waardevolle inzichten bieden: hoeveel omzet je maakt, welke producten je verkoopt, waar je bezoekers vandaan komen. Maar als je voor het eerst Google Analytics betreedt, is het net een jungle. Waar moet je heen? Waar moet je kijken? Hoe kom je aan nuttige informatie? Daarnaast kan alle data die het programma verzamelt, ook overweldigend zijn. Wij zijn daarom jouw gids in deze jungle, zodat je weet waar je naartoe moet.

Blijvende ondersteuning

Mocht je het willen, dan blijven we je na het instellen van Google Analytics 4 ondersteunen met onze andere onlinemarketingdiensten. Neem daarvoor eens een kijkje op onze pagina met diensten.

We nemen je bij de hand

Wij nemen de volledige inrichting van Google Analytics 4 op ons, zodat jij daar niet veel kostbare tijd aan kwijt bent. Wij kennen immers de omgeving als onze broekzak en weten precies hoe we GA4 op de juiste manier moeten inrichten.

Als jij wint, dan winnen wij ook!

Small
1 dienst naar keuze

Prijs: 440,- p/m

5% korting bij het niet behalen van de doelstelling.
Medium
2 diensten naar keuze

Prijs: 880,- p/m

10% korting bij het niet behalen van de doelstelling.
Large
3 diensten naar keuze

Prijs: 1760,- p/m

15% korting bij het niet behalen van de doelstelling.

Hoe werkt Google Analytics?

Google Analytics is een krachtige tool die inzicht geeft in hoe bezoekers jouw website gebruiken. Het verzamelt een schat aan gegevens over bezoekersgedrag, verkeersbronnen, conversies, en nog veel meer, wat essentieel is voor het optimaliseren van online aanwezigheid en marketingstrategieën. Hier is hoe Google Analytics 4 in grote lijnen werkt:

Gegevens

Wanneer een gebruiker je website bezoekt, registreert de Google Analytics-tag hun interacties, zoals paginaweergaven, sessieduur, klikken op links, voltooide doelen, de verkeersbron en het gebruikte apparaat. Vervolgens worden deze gegevens verwerkt door Google Analytics 4, waarbij ze geaggregeerd, gefilterd en georganiseerd worden in rapporten. Deze rapporten bieden waardevolle inzichten om het gedrag van je bezoekers beter te begrijpen en je websiteprestaties te optimaliseren.

Tag integratie

Om te beginnen, moet je een tag van Google Analytics toevoegen aan de broncode van je website. Deze tag werkt als een tracker voor de activiteiten van bezoekers op je site.

Rapportage

Google Analytics biedt een uitgebreide set van standaardrapporten die inzicht geven in:

  • Gebruikersgedrag: Je kan zien welke pagina’s mensen bezoeken, hoelang ze op de website blijven en welke acties ze uitvoeren.
  • Verkeersbronnen: Inclusief direct verkeer, zoekmachines (organisch verkeer), social media, verwijzingen van andere websites en betaalde advertenties.
  • Conversies: Het meten van specifieke doelen zoals nieuwsbriefinschrijvingen, aankopen, of het invullen van contactformulieren. Door dit rapport kan je de effectiviteit van je website of app in het bereiken van zakelijke doelstellingen, beoordelen.
  • Real-time gegevens: Toont wat er op je website gebeurt op het moment en in de afgelopen 30 minuten. 

De inzichten die uit Google Analytics-rapporten worden verkregen, kunnen worden gebruikt om jouw website te optimaliseren. Dit kan betrekking hebben op het verbeteren van de gebruikerservaring, het verhogen van de conversieratio’s, het aanpassen van marketingstrategieën, budgetverdeling en het verfijnen van de contentstrategie.

Belangrijke functies:

Aangepaste rapporten: Naast standaardrapporten kun je aangepaste rapporten maken die zijn afgestemd op specifieke behoeften.

Segmentatie: Analyseer gegevens voor specifieke doelgroepen, sessies of interacties.

Integraties: Google Analytics kan worden geïntegreerd met andere Google-diensten zoals Google Ads, waardoor je de prestaties van je advertentiecampagnes kunt meten en optimaliseren.

Waarom is Google Analytics belangrijk?

Google Analytics 4 (GA4) biedt verschillende voordelen, zeker ten opzichte van zijn voorganger Universal Analytics (UA). Daardoor krijg je als bedrijf inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Dit de belangrijkste voordelen van GA4:

Privacy

In antwoord op de toenemende bezorgdheid over gebruikers-privacy en de invoering van regelgeving zoals GDPR, biedt GA4 controle en flexibiliteit over dataverzameling en -opslag. Dit omvat verbeterde mogelijkheden voor het beheren van gebruikersconsent en het anonimiseren van IP-adressen.

Je eigen dashboard

Met Google Analytics 4 (GA4) kun je geavanceerde segmentaties maken en doelgroepen definiëren op basis van gebruikersgedrag en -kenmerken. Deze doelgroepen zijn vervolgens inzetbaar voor gerichte marketingcampagnes via Google Ads en andere platforms. Daarnaast biedt GA4 de mogelijkheid om aangepaste dashboards en rapporten te creëren, zodat je precies de gegevens kunt bekijken die voor jouw specifieke doelen het meest relevant zijn. Dit geeft je maximale flexibiliteit en diepgaand inzicht in je websiteprestaties.

Volg je bezoekers

Google Analytics 4 (GA4) is gebaseerd op een event-driven data model, waardoor vrijwel elke interactie van gebruikers met je website of app meetbaar is. Dit biedt een gedetailleerde kijk op het gebruikersgedrag. Daarnaast maakt GA4 het mogelijk om gebruikersactiviteiten over meerdere platforms en apparaten te volgen en te combineren in één rapportagestream. Hierdoor krijg je een compleet en uniform beeld van hoe bezoekers met je merk omgaan, ongeacht waar de interactie plaatsvindt.

Machine learning

Met ingebouwde machine learning laat GA4 automatisch belangrijke trends en patronen zien in je data. Dit helpt bij het identificeren van nieuwe kansen en het optimaliseren van je strategieën op basis van gebruikersgedrag.

Wij zijn er trots op dat we resultaat mogen behalen voor de volgende klanten.

Bleijerveld Juridisch Advies

+99%

Behaalde doelen

+89%

Website bezoekers

easeley

+30%

Behaalde doelen

+22%

Website bezoekers
Google Analytics 4 instellen

Gratis adviesgesprek

Result Based helpt je graag met het inrichten van Google Analytics 4 om op die manier meer inzicht te krijgen in het verkeer dat op je website komt, waardoor je je online marketingstrategie kan verbeteren. We beginnen altijd graag met een kennismaking. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek luisteren we naar jouw ideeën en wensen. 

Vervolgens kunnen we een losse opdracht voor je uitvoeren, zoals het inrichten van Google Analytics 4. Of we werken elke maand een vast aantal uren voor je. Deze uren kan je ook flexibel inzetten voor andere onlinemarketingdiensten, zoals SEO, SEA of Facebook Ads

Result Based is een betrokken onlinemarketingpartner voor mkb’ers. We komen regelmatig bij je langs, zodat we feeling houden met jouw bedrijf. Wij werken bovendien niet met onze ogen gericht op de klok, want daarmee bereik je geen resultaat. Je hoeft dus niet bang te zijn dat elk telefoontje of mailtje op de factuur staat.