
Laat hier je gegevens achter.

Google Shopping
Wil je graag meer producten verkopen met jouw webshop? Wij zorgen ervoor dat jouw artikelen zichtbaar worden in Google door middel van Shopping-advertenties. Daarnaast komen ze in de gratis omgeving van Google Shopping. Zo kom je goed in beeld bij potentiële kopers, waardoor er een golf aan bestellingen op je afkomt.
Google Shopping is een soort online etalage, waar webshops hun producten kunnen neerzetten. Gebruikers die op zoek zijn naar een bepaald product, kunnen daardoor eenvoudig een vergelijking maken en een bestelling plaatsen. Bovendien kan je met Google Shopping opvallende advertenties maken die getoond worden naast of boven de ‘normale’ zoekresultaten.
Wat vinden onze klanten?
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 4,8 sterren.
Werkwijze: Google Shopping
Om jouw producten zichtbaar te maken in Google Shopping en meer bestellingen te realiseren, hanteren wij de volgende werkwijze:
Meer grip
Voor Google Shopping werken we altijd met Channable, een tool waarmee we makkelijk en snel wijzigingen kunnen doorvoeren in jouw ‘productfeed’ (de producten die in Google Shopping staan). Denk aan de lay-out van de advertentie en de verwerking van zoekwoorden in de teksten. Channable zorgt zodoende voor meer grip vergeleken met wanneer je alles volledig aan Google overlaat. Bovendien krijg je 20 procent korting op de klikprijzen.
Koppelen
We koppelen jouw webshop aan het Google Merchant Center. Daardoor komen jouw producten in de gratis versie van Google Shopping te staan. Bovendien leggen we een koppeling met Google Ads, zodat het mogelijk is om betaalde advertenties in te stellen en daardoor nog meer verkeer naar jouw website of webshop te krijgen.Â
Op campagne
Voor Google Shopping zetten we strategisch meerdere campagnes op, vaak gebaseerd op productcategorieën. Door de campagnestructuur goed in te richten, kunnen we budgetten verschuiven op basis van gemeten resultaten. Stel dat de categorie hakselaars beter presteert dan veegmachines, dan kunnen we hier meer budget aan toewijzen om de omzet te maximaliseren. Zo zorgen we ervoor dat het advertentiebudget optimaal wordt ingezet voor het beste rendement.
Als jij wint, dan winnen wij ook!
Prijs: 440,- p/m
Prijs: 880,- p/m
Prijs: 1760,- p/m
Hoe werkt Google Shopping?
Google Shopping is een onderdeel van Google dat gericht is op de verkoop van producten. Hierdoor zien gebruikers welke producten online te koop te zijn. In grote lijnen werkt Google Shopping als volgt:
Producten vergelijken
Wanneer consumenten een product zoeken via Google, toont Google Shopping relevante aanbiedingen van verschillende verkopers. Dit gebeurt direct in de zoekresultaten of via de speciale Google Shopping-tab. Hier kunnen ze eenvoudig prijzen, merken, afbeeldingen, beoordelingen en specificaties vergelijken om de beste deal te vinden. Klikken ze op een product, dan gaan ze direct naar de productpagina van de verkoper om hun aankoop te voltooien.
Google Merchant Center
Om te adverteren op Google Shopping uploaden verkopers een productfeed naar het Google Merchant Center. Deze tool beheert en deelt productinformatie met Google Shopping en controleert of je voldoet aan de voorwaarden. De feed bevat details zoals prijs, beschikbaarheid en productafbeeldingen. Vervolgens kunnen verkopers via Google Ads Shopping-campagnes opzetten, waarbij de productinformatie uit het Merchant Center wordt gebruikt om advertenties te genereren.
Gratis en betaald
Bij het opzetten van Google Shopping zorgen we ervoor dat je producten zowel gratis in de organische Shopping-resultaten verschijnen als via betaalde advertenties worden getoond. Betaalde Shopping-advertenties werken met het pay-per-click (PPC) model. Samenwerken met een Google CSS-partner, zoals Channable, bespaart 20% op de klikprijzen, wat je advertentiekosten verlaagt en je rendement verhoogt.
Merken voor wie wij werken
Waarom is Google Shopping belangrijk?
Google Shopping heeft meerdere voordelen voor zowel grote als kleine webshops. Dit zijn de belangrijkste voordelen:
Vergelijken
In Google Shopping kunnen mensen snel een vergelijking maken. Als ze besluiten door te klikken naar je website, bestellen ze ook relatief vaak. Het ‘conversiepercentage’ ligt bij Shopping dus vrij hoog. En omdat je betaalt per klik, is het een hele efficiënte manier om klanten binnen te halen.
Rijkgevulde advertenties
Shopping-advertenties bieden meer dan alleen tekst; ze bevatten afbeeldingen, prijzen en recensies. Door deze ‘rijkgevulde’ advertenties kunnen gebruikers in één oogopslag zien wat er wordt aangeboden en dat helpt ze om snel een goede beslissing te maken.
Bereik gebruikers die klaar zijn om te bestellen
Met Google Shopping verschijnen je producten niet alleen in de shopping-omgeving, maar ook boven of naast de standaard zoekresultaten. Dit vergroot de zichtbaarheid en trekt gebruikers aan die actief op zoek zijn naar jouw artikelen. Bovendien worden je advertenties getoond aan een doelgroep die al verder in het koopproces is, wat de kans op conversies aanzienlijk verhoogt.
Efficiënte strategie
Google heeft een automatische biedstrategie, waarbij het doel is om zo veel mogelijk omzet te genereren. Daarom worden op basis van de verzamelde gegevens de goedlopende producten extra gepusht.
Wij zijn er trots op dat we resultaat mogen behalen voor de volgende klanten.
Bleijerveld Juridisch Advies
+99%
+89%
easeley
+30%
+22%

Gratis adviesgesprek
Result Based zorgt er graag voor dat jouw producten zichtbaar worden in Google Shopping en helpt je met het opzetten van Shopping-advertenties. Voordat we dat doen, voeren we altijd graag even een kennismakingsgesprek. Tijdens zo’n gratis adviesgesprek luisteren we naar jouw ideeën en wensen.
Vervolgens kunnen we een losse opdracht voor je uitvoeren, zoals jouw producten in Google Shopping verwerken. Of we werken elke maand een vast aantal uren voor je. Deze uren kan je ook flexibel inzetten voor andere online marketingdiensten, zoals Google Ads (SEA) en Facebook Ads.
Result Based is een betrokken online marketingpartner voor mkb’ers. We komen regelmatig bij je langs. Zo houden we feeling met jouw bedrijf. Bovendien werken we niet met onze blik gericht op de klok, want daarmee bereik je geen resultaat. Je hoeft dus niet bang te zijn dat elk telefoontje of mailtje op de factuur staat.
Wil je meer weten over Google Shopping?
Hier vind je verschillende artikelen over Google Shopping.