
Laat hier je gegevens achter.

Google Tag Manager uitbesteden
Wil jij aan de slag met Google Tag Manager en zoek je een betrouwbare onlinemarketingpartner voor het instellen van tags met deze handige tool? Result Based helpt je graag! Met Google Tag Manager kan je metingen plaatsen voor verschillende platformen. De gegevens en de gemeten resultaten kan je vervolgens gebruiken om je onlinemarketingstrategie te verbeteren.
Wat vinden onze klanten?
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 4,8 sterren.
Werkwijze: Google Tag Manager
Voor het instellen van Google Tag Manager hanteren wij de volgende werkwijze:
Account
Misschien een open deur, maar toch: we starten met het opzetten van een Google Tag Manager-account. Want we ontzorgen je graag volledig.
Blijvende ondersteuning
Mocht je het willen, dan blijven we je na het instellen van Google Tag Manager ondersteunen met onze andere online marketingdiensten. Neem daarvoor eens een kijkje op onze pagina met diensten.
Inrichting
Als je aan de slag gaat met online marketing, heb je te maken met meerdere kanalen voor advertenties en analyses (bijvoorbeeld Google en Facebook). Al deze kanalen hebben hun eigen tags om metingen te kunnen doen. Met Google Tag Manager kan je al deze tags beheren en aanpassen. Wij richten Google Tag Manager voor je in en zorgen ervoor dat alle tags van de kanalen achter de juiste cookiemelding geplaatst worden.
Als jij wint, dan winnen wij ook!
Prijs: 440,- p/m
Prijs: 880,- p/m
Prijs: 1760,- p/m
Hoe werkt Google Tag Manager?
Google Tag Manager is een tool die het beheren van tags (kleine stukjes code of trackingpixels) op je website vereenvoudigt. Tags worden gebruikt voor allerlei doeleinden, zoals tracking van websitebezoeken, conversie tracking en re-marketing. Google Tag Manager maakt het mogelijk om tags in te stellen en bij te werken zonder dat ze elke keer de broncode van de website hoeven aan te passen.
Zo werkt Google Tag Manager:
Account en container setup
Je begint met het aanmaken van een Google Tag Manager-account. Vaak correspondeert één account met één organisatie. Binnen je account maak je een container voor elk website-project. Een container slaat alle tags op voor dat specifieke project.
Tags testen en publiceren
Voordat je wijzigingen live zet, biedt Google Tag Manager een voorbeeld- en debugmodus waarmee je test of de tags correct werken. Zodra je bevestigt dat alles naar behoren wordt gemeten, publiceer je de wijzigingen, waardoor de tags actief worden.
Tag toevoegen aan je website
Na het aanmaken van een container in Google Tag Manager genereert het systeem een tag. Deze tag moet je op elke pagina van je website toevoegen. Dit zorgt ervoor dat Google Tag Manager kan communiceren met je website en de ingestelde tags correct activeert.
Tags, triggers en variabelen instellen
Tags: Dit zijn de stukjes code die je wilt uitvoeren op je website, zoals de Google Analytics 4-trackingcode of Google Ads-conversiepixels.
Triggers: Triggers bepalen wanneer een tag wordt geactiveerd. Dit kan bijvoorbeeld op basis van paginaweergaven, linkklikken of formulierinzendingen.
Variabelen: Variabelen slaan informatie op die door tags en triggers wordt gebruikt. Denk aan transactiegegevens of pagina-informatie die nodig is voor specifieke metingen.
Met een juiste configuratie van tags, triggers en variabelen haal je het maximale uit je tracking en optimaliseer je de data-analyse van je website.
Na publicatie kan je tags eenvoudig beheren via Google Tag Manager. Dit omvat het toevoegen, wijzigen of verwijderen van tags, triggers en variabelen. Alle wijzigingen worden bijgehouden in een versiegeschiedenis, waardoor je altijd terug kunt naar een eerdere configuratie indien nodig.
Merken voor wie wij werken
Waarom is Google Tag Manager belangrijk?
Google Tag Manager is een handige tool die het beheer van online marketingwerkzaamheden op je website kan vereenvoudigen en stroomlijnen. Google Tag Manager heeft onder meer de volgende voordelen:
Het vermindert de afhankelijkheid van ontwikkelaars.
Je kan tags beheren zonder diepgaande technische kennis, wat de druk op developers vermindert.
Met Google Tag Manager kan je eerst testen welke gevolgen je aanpassingen hebben, voordat je de metingen daadwerkelijk live zet.
De toegangsbeheer en gedetailleerde geschiedenis (wie wijzigt wat) dragen bij aan de veiligheid en compliance, waardoor je achteraf veranderingen weer kan terugdraaien.
Je kan snel implementaties en updates van trackingcodes doorvoeren, zonder dat je elke keer de broncode van de website hoeft aan te passen.
Eén platform om al je trackingcodes te beheren, wat zorgt voor orde en overzicht.
Google Tag Manager laadt tags in een keer via 1 tag, waardoor het laden van tags de snelheid van je website minder zal beïnvloeden.
Wij zijn er trots op dat we resultaat mogen behalen voor de volgende klanten.
Bleijerveld Juridisch Advies
+99%
+89%
easeley
+30%
+22%

Gratis adviesgesprek
Result Based helpt je graag met het instellen van Google Tag Manager, zodat je voortaan één plek hebt, waar je de metingen kan beheren. We beginnen altijd graag met een kennismaking. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek luisteren we naar jouw ideeën en wensen.
Vervolgens voeren we een losse opdracht voor je uit, zoals het instellen van Google Tag Manager. Of we werken elke maand een vast aantal uren voor je. Deze uren kan je flexibel inzetten voor allerlei onlinemarketingdiensten, zoals SEO, SEA en/of Facebook Ads.
Result Based is een betrokken onlinemarketingpartner voor mkb’ers. We komen regelmatig bij je langs, zodat we feeling houden met jouw bedrijf. Wij werken bovendien niet met onze ogen gericht op de klok, want daarmee bereik je geen resultaat. Je hoeft dus niet bang te zijn dat elk telefoontje of mailtje op de factuur staat.
Wil je meer weten over Google Tag Manager?
Hier vind je verschillende artikelen over Google Tag Manager.