
Laat hier je gegevens achter.

Conversie ratio optimalisatie
Je kan nog zo lang knutselen met knoppen, koppen en kleuren; uiteindelijk heeft de website één doel: nieuwe klanten of opdrachtgevers binnenhalen. Een mooie website betekent niet per se een effectieve website.
Result Based helpt je graag om het aantal conversies te optimaliseren door kritisch naar jouw website te kijken en significante verbeteringen aan te dragen. Zo gaan we meer resultaat halen uit jouw website.
Wat vinden onze klanten?
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 4,8 sterren.
Werkwijze: Conversie optimalisatie
Als mkb’er wil je een website die werkt. Een website die ervoor zorgt dat je meer producten verkoopt of extra opdrachten binnenhaalt. Dat wordt nog weleens over het hoofd gezien door webbouwers. Daarom helpt Result Based graag bij de ontwikkeling van een resultaatgerichte website, die leidt tot meer conversies.
Onze werkwijze heeft de volgende uitgangspunten:
Meten = weten
We gebruiken een aantal tools om het gedrag van bezoekers op jouw website te analyseren. Waar kijken ze naar? Waar klikken ze op? Dit vormt de basis waarop we verder kunnen bouwen.
Pijnpunten
We leggen de pijnpunten in ‘de conversie funnel’ bloot. Eerst brengen we in kaart welke route bezoekers moeten afleggen om in contact met je te komen of een bestelling af te ronden. Vervolgens zoeken we uit op welk gebied de meesten afhaken.
Verbeteringen
Op basis van de eerste bevindingen doen wij verbetersuggesties. Na de implementatie daarvan monitoren wij uiteraard of bezoekers zich anders bewegen over de website en of dat tot meer conversies leidt.
Ontwerp
De verbeteringen ontvang je van ons niet alleen in tekst. We leveren direct een ontwerp aan, zodat duidelijk zichtbaar wordt welke verbeteringen doorgevoerd moeten worden door de webbouwer.
Grote slagen
We slaan het liefst eerst een aantal grote slagen; verbeteringen die een significant verschil maken, zodat we snel grote stappen zetten. We gaan dus niet zitten muggenziften over details.
Als jij wint, dan winnen wij ook!
Prijs: 440,- p/m
Prijs: 880,- p/m
Prijs: 1760,- p/m
Hoe werkt Conversie optimalisatie?
Wat is een conversie?
Het begrip ‘conversie’ verwijst naar het voltooien van een bepaalde actie door een websitebezoeker. De concrete betekenis van het begrip conversie verschilt en is afhankelijk van de doelstellingen. Voorbeelden van een conversie zijn:
Aankoop. Een van de meest voorkomende vormen van conversie is een online aankoop.
Leadgeneratie. Het invullen van een formulier, zoals een contactformulier of een aanmeldingsformulier voor een nieuwsbrief, kan worden beschouwd als een conversie.
Registratie. Het aanmaken van een account op een website is ook een vorm van conversie. Dit kan relevant zijn voor sites die lidmaatschappen aanbieden of exclusieve inhoud hebben.
Downloaden. Als een website software, whitepapers, e-books of andere digitale inhoud aanbiedt, kan het downloaden ervan worden beschouwd als een conversie.
Aanvragen van informatie. Het aanvragen van meer informatie over producten of diensten, bijvoorbeeld door middel van een offerte-aanvraag, kan worden beschouwd als een conversie.
Buttons. Een klik op een knop, zoals bellen en mailen kan worden beschouwd als een conversie.
Wat is het conversiepercentage?
Het conversiepercentage verwijst naar het percentage bezoekers van een website dat een gewenste actie uitvoert, zoals het doen van een aankoop, het invullen van een formulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Het is een belangrijke statistiek die wordt gebruikt om de prestaties te meten en te verbeteren in het kader van conversie optimalisatie.
Een hoger conversiepercentage duidt op een effectievere website of marketingcampagne, omdat een groter percentage van de bezoekers overgaat tot de gewenste actie. Het conversiepercentage kan variëren afhankelijk van de industrie, het type website en de specifieke doelstellingen.
Merken voor wie wij werken
Waarom is Conversie optimalisatie belangrijk?
Verhoogde effectiviteit.
Door het optimaliseren van de conversiepercentages, haal je meer waarde uit het verkeer dat al naar je website komt. Een groter percentage van de bezoekers gaat over tot een gewenste acties, zoals het doen van aankopen.
Betere gebruikerservaring.
Conversie optimalisatie gaat vaak hand in hand met het verbeteren van de gebruikerservaring op je website. Door te begrijpen wat je gebruikers willen en hoe ze met je site interageren, kun je de gebruikerservaring verbeteren. Dit kan leiden tot hogere tevredenheid en loyaliteit van klanten.
Verbetering van de ROI.
Een hoger conversiepercentage betekent dat je meer waarde haalt uit je marketinginvesteringen. Meer omzet tegen dezelfde kosten dus. Het verhoogt de Return on Investment (ROI), doordat je met dezelfde hoeveelheid verkeer meer conversies genereert.
Wij zijn er trots op dat we resultaat mogen behalen voor de volgende klanten.
Bleijerveld Juridisch Advies
+99%
+89%
easeley
+30%
+22%

Gratis adviesgesprek
Result Based helpt je graag bij het optimaliseren van je website, zodat je meer conversies realiseert. Dat begint met een kennismaking en het in kaart brengen van jouw behoeften. Tijdens een gratis adviesgesprek luisteren we graag naar jouw ideeën en wensen.
Result Based voert resultaat gedreven online marketing voor mkb-bedrijven. In het geval van conversie optimalisatie betekent dat we altijd focussen op de punten waar de grootste winst te behalen valt. Zo verzanden we niet in details, maar richten we ons op de belangrijkste verbeteringen. We kunnen bovendien meerdere wijzigingen in één keer doorvoeren, zodat we snel grote stappen zetten.
We voeren losse opdrachten uit of werken een vast aantal uren per maand voor je. Deze uren kan je flexibel inzetten. Als je graag wilt dat we ook eens even naar een ander online marketing-aspect kijken, zoals Google Ads of Facebookcampagnes, dan kan dat.
Wil je meer weten over Conversie optimalisatie?
Hier vind je verschillende artikelen over Conversie optimalisatie.